Update van het trainingsfront

Het was hier wat stilletjes op mijn blog sinds de blog rond m’n wedervaren tijdens de 6u van Aalter doch echt stil heb ik niet gezeten. Ik ben de ganse tijd verder aan het opbouwen geweest naar m’n tot nu toe grootste uitdaging dit jaar: de 62km in Wissant van de Trail National Côte D’Opale.. amai da’s een hele mond vol…

Na de 6 uur loop was het vooral veel losrijden geblazen en neen, m’n achterwerk is daar nog steeds niet aan gewoon.. Maar, … ik leerde het fietsen wel meer appreciëren, zelfs zodanig dat ik ook al eens een fietstochtje deed met maat Peter, dat zelfs niet op m’n schema stond … amai m’n frak, dat we dit nog mogen mee maken 🙂 …

Ik had een week effectieve looprust en begon heel rustig opnieuw. M’n schema werd weer verder opgebouwd door coach Jeroen en als er nog wat aanpassingen nodig waren, regelde hij dit perfect in m’n schema, toch wel een zalige coach hoor en met die op maat persoonlijke begeleiding ben ik echt wel goed én als de resultaten dan ook nog eens top zijn… van mij hoor je echt geen gezeur!

Ook wandelen hoorde bij de recupweekjes… zoals bvb een tochtje in Koksijde.

20170723_175658
Wandeling in Koksijde

Na nog een week van hoofdzakelijk fietswerk kon ik eind juli het volume weer wat omhoog beginnen trekken. Dit was ook het begin van m’n vakantieperiode in de Auvergne… Wat een zalige streek met een prachtige wandeling rond Puy De Dôme en naar de top ervan via de Sentiers des Muletiers… met stijgingspercentage tot 40%.

En natuurlijk werd er gelopen tijdens onze vakantie, waarvan 2 tochten samen met zoon Matthias, waarvan één een halve marathon was.. zalig!

Voor het eerst deed ik daar in de streek ook een “rando ferrata”, samen met m’n kids… Dat is eigenlijk een avonturentocht met redelijk wat klimpartijen erbij (gezekerd en veilig). We gingen hiervoor naar Prabourré. Eerst gingen we langs een heel lange “Tyrolienne” naar beneden.. Zo moet vliegen dus voelen 🙂 .. Zalig! … en daarna genoten we met volle teugen van het klauterwerk .

This slideshow requires JavaScript.

We deden ook nog andere activiteiten daar, zoals in een soort GoKart een helling afgaan en we reden een ganse tijd op en neer op een grote trottinette.. Dat was echt wel maf, maar ook bij momenten bangelijk… Helaas was foto’s nemen tijdens het trottinette rijden niet echt aan te raden, vandaar een indruk van een foto van de website van Prabouré zelf…

Trottinettes

De week na de vakantie ging m’n weekvolume weer de hoogte in.. met top of the bill de Trail Run Vlaamse Ardennen op zondag 20 augustus. Ik genoot de volle 31 km van de wedstrijd en kwam aan met nog veel overschot.. zou dit betekenen dat ik bijna klaar ben voor Wissant? Neen hoor.. m’n volume gaat nog eventjes de hoogte in, met vorige week en deze week de grootste weekvolumes. De week voor 10 september zal het nodig zijn voldoende te rusten en de beentjes wakker te houden.. m’n schema staat helemaal klaar! Alweer bedankt coach!

TRVA2017
Net voor de aankomst op de TrailRun Vlaamse Ardennen.. 31 km in 2u47..

Voor de eerste keer zal ik tijdens een voorbereiding 6 dagen na één lopen, met komende donderdag een training van 3 uren “over glooiend terrein”.. Ja, no pain, no gain zeker.. en voorlopig eigenlijk “no pain”.. maar des te beter waarschijnlijk!

tot de volgende!

#HappyTrailer
#HappyRunner
#HappyFather
#TrailCoteDOpale62k

 

One thought on “Update van het trainingsfront

Leave a Reply

